Η γιορτή της τσακώνικης μελιτζάνας του Λεωνιδίου

Τον Αύγουστο του 2014 δεν πραγματοποιήθηκε η γιορτή τσακώνικης μελιτζάνας Λεωνιδίου. Η απελθούσα δημοτική αρχή αποδίδει την απραξία αυτή είτε στο ότι πρέπει να περιορίζουμε τις δαπάνες λόγω κρίσης είτε στο ότι δεν εγκρίνονται δαπάνες για την μεταβατική περίοδο μετά τις δημοτικές εκλογές. Αυτά βέβαια δεν ισχύουν γιατί και στο Λεωνίδιο η εκδήλωση melitzazz πραγματοποιήθηκε μετά τις εκλογές αλλά και σε όλους τους άλλους δήμους πραγματοποιούνται οι εκδηλώσεις που ψηφίστηκαν στον προϋπολογισμό και κυρίως όσες εκδηλώσεις αναδεικνύουν την περιοχή τους.
Ούτως η άλλως η πανελληνίως γνωστή «γιορτή τσακώνικης μελιτζάνας Λεωνιδίου» ταλαιπωρήθηκε την τελευταία τετραετία. Και αν και η εκδήλωση αυτή συμπεριλαμβάνεται στις 14 γιορτές γης όπως τις καθιέρωσε το υπουργείο γεωργικής ανάπτυξης όπου όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας το Λεωνίδιο είχε προβληθεί ανά το πανελλήνιο μαζί με τις άλλες 13 περιοχές (όπως η Χίος) η απελθούσα δημοτική αρχή την αντιμετώπισε ως «πανηγυράκι» κατά την έκφραση στελέχους δημοτικού συμβουλίου της μέχρι τώρα πλειοψηφίας και προχώρησε στην διοργάνωση απρόθυμα και μόνο επειδή υπήρξαν πιέσεις από την κοινωνία.
Οι αντιδράσεις βέβαια υπήρξαν ήπιες και σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνονται με τις οξύτατες κρητικές που τουλάχιστον επί μία δεκαπενταετία δέχθηκα για την εκδήλωση αυτή. Προκειμένου μάλιστα να με αντιπολιτευθούν αδίκησαν σε μεγάλο βαθμό τόσο το μοναδικό π.ο.π. προϊόν του τόπου μας όσο και την ίδια την εκδήλωση που συγκέντρωνε χιλιάδες επισκέπτες από άλλα μέρη με ευνοϊκές επιπτώσεις για την τοπική οικονομία.
Όσοι αναγνώριζαν τα οφέλη από τον χαρακτηρισμό της τσακώνικης μελιτζάνας Λεωνιδίου ως π.ο.π. δεν έδιναν σημασία στις κακόβουλες κριτικές. Αλλά και πολλοί επηρεασμένοι από αυτές δεν συμμετείχαν στην γιορτή ούτε καν καταδέχονταν να την επισκεφτούν και αγνοούσαν πολλά. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να μας κάνει εντύπωση αφού και η υπηρεσία γεωργικής ανάπτυξης εξιστορώντας την πορεία της τσακώνικης μελιτζάνας Λεωνιδίου κατά την εκδήλωση του 2011, δεν γνώριζε ούτε την χρονολογία ανακοινώσεως των π.ο.π. της Ελλάδος. Μπορεί επομένως να δικαιολογηθεί ο κ. Μαρνέρης ότι υποβάθμισε την γιορτή γιατί άκουσε το λαϊκό αίσθημα, πράγμα που όμως δεν ευσταθεί γιατί παράλληλα φρόντισε με αυξημένες μάλιστα δαπάνες να μετατοπίσει την γιορτή γευσιγνωσίας (όπου επιδοτήθηκε για το Λεωνίδιο αποκλειστικά, εξαιτίας του ότι είχαμε ήδη διοργανώσει 10 γιορτές τσακώνικης μελιτζάνας) από τον Μάιο στις αρχές Ιουλίου και από γιορτή προβολής των τοπικών προϊόντων και της μεσογειακής κουζίνας σε μουσικό παζάρι με ελάχιστες αυθεντικές συμμετοχές.
Την περίοδο αυτή της κρίσεως έχει ανατραπεί η κυρίαρχη τάση της τουριστικής αποκλειστικά ανάπτυξης και έχουμε προσγειωθεί στο ότι με τα λίγα (ή τα πολλά;) ο κάμπος του Λεωνιδίου δεν «πέθανε» όπως έλεγαν πολλοί πριν μερικά χρόνια, αλλά με την προσπάθεια των γεωργών μπορεί να διατηρεί την οικονομική κατάσταση του Λεωνιδίου σε καλύτερο επίπεδο από άλλες περιοχές. Επομένως με την γιορτή αναδείξεως των προϊόντων μας στηρίζουμε τους παραγωγούς αλλά και προωθούμε και τον τουρισμό αφού όπως έχει αποδειχθεί «το αγώγι ξυπνάει τον αγωγιάτη».
 Δ. Α. ΤΣΙΓΚΟΥΝΗΣ 
http://datsigounis.blogspot.gr/

2 σχόλια :

  1. Σχετικά με την γιορτή της τσακώνικης μελιτζάνας Λεωνιδίου:

    1. Η γιορτή της τσακώνικης μελιτζάνας Λεωνιδίου δεν στοίχιζε τον μισό προϋπολογισμό του δήμου όπως γράφει κάποιος απληροφόρητος ουσιαστικά αδιάφορος. Άλλωστε στα ποσά των 60.000 ευρώ που αναφέρονται υπήρχαν οικονομικές ενισχύσεις (από υπουργεία, από χορηγούς και από τη περιφέρεια).
    2. Κάθε χρόνο η προσέλευση του κόσμου ήταν μεγαλύτερη και αυτό αποδείχθηκε και από την έκταση του χώρου στην παραλία και από την κίνηση των καταστημάτων και των ξενοδοχείων.
    3. Αυτός που δεν είχε επισκεφθεί ποτέ την γιορτή του Αυγούστου δεν γνωρίζει ότι υπήρχαν μαγειρέματα με μελιτζάνα αποκλειστικά προσφερόμενα είτε δωρεάν είτε με 2 ευρώ.
    4. Για την προβολή στα θέματα γευσιγνωσίας υπήρχε η γιορτή στο τέλος Μαΐου όπου από το 2005 μάγειροι (Chef) από χώρες της Μεσογείου παρουσίαζαν φαγητά με μελιτζάνα από την χώρα τους.
    5. Η γιορτή διαφήμισε το προϊόν και δημιούργησε ζήτηση κυρίως στο γλυκό μελιτζανάκι. Μήπως θυμούνται όσοι τώρα κόπτονται αν βοηθηθήκαν οι παραγωγοί στην βελτίωση της καλλιέργειας; Πώς δημιουργήθηκαν το συσκευαστήριο του αγροτικού συνεταιρισμού ή και το εργαστήριο του γυναικείου συνεταιρισμού;
    6. Η διαφήμιση που επετεύχθη για όλη την περιοχή, η αύξηση των επισκεπτών κάθε χρόνο και η αναζήτηση της γιορτής από πολλούς ξένους αποδεικνύει ότι η γιορτή δεν ήταν καθόλου βαρετή ούτε «πανηγυράκι της σειράς».
    7. Και μόνο ότι το υπουργείο γεωργίας συμπεριέλαβε την γιορτή της τσακώνικης μελιτζάνας στις γιορτές γης που διοργανώνονται σε 14 τόπους στην Ελλάδα αποδεικνύει ότι η γιορτή ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις τις εποχής.
    8. Δεν ευσταθεί δικαιολογία για το ότι δήθεν υπήρχαν οικονομικά προβλήματα αφού υπήρχε πρόβλεψη στον προϋπολογισμό, υπήρχε οικονομική ενίσχυση 10.000 ευρώ από την περιφέρεια. Η melitzazz τα τρία τελευταία χρόνια απαιτούσε διπλάσια ποσά από τις δαπάνες που απορροφούσε η γιορτή του Αυγούστου τα τρία τελευταία χρόνια και δεν είχε μαγείρους αλλά μουσικούς. Τι μέρος της γιορτής κάλυπτε το προϊόν μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 9. Γι το αν υπήρχαν χρέη στο δήμο το 2010 έχω απαντήσει αναλυτικά σε προηγούμενη μου ανάρτηση http://www.leonidion.gr/2014/05/blog-post_5.html .
    10. Όσο για το αν έκανα ήπια ή όχι αντιπολίτευση θα σας θυμίσω ότι αντιτάχθηκα στην μεταφορά του βιολογικού σταθμού αποβλήτων, αντιτάχθηκα στην δήθεν υδροδότηση της Βασκίνας από την Λινάκα, στον τρόπο κατασκευής τοιχίων στην παραλία, στην δήθεν μελέτη αρδεύσεως στο Μαρί, στα έργα του λιμανιού στα Πούλιθρα και σε πολλά άλλα. Ο ρόλος της μειοψηφίας δεν είναι στο να αρνείται και να υπονομεύει τα πάντα και δια πάντα. Άλλωστε αν έλεγα τις απόψεις μου για το πώς διοργανώθηκαν οι γιορτές είσαστε ικανοί να διαδίδατε ότι ήμουν αρνητικός. Ή μήπως θέλατε να σας οδηγήσω στο πώς λειτουργεί η εταιρεία κοινωφελούς χαρακτήρα του δήμου. Ούτε καν διανοηθήκατε να διαβάσετε τους σκοπούς ιδρύσεως της, ούτε να φανταστείτε για ποιο λόγο την ίδρυσα.
    11. Τα σφαγεία είναι νόμιμα σε νόμιμο χώρο. Άλλωστε επιτροπή υπό τον κ. Δ. Αθανασόπουλο παρέλαβε το έργο το 2012 που είναι κατά το 75% (πλην του βιολογικού και του προαύλιου χώρου) από την αρμόδια υπηρεσία της νομαρχίας.
    12. Όσο για τα ομόλογα Δήλος, φαίνεται ότι δεν παρακολουθείτε την αύξησή τους. Άλλωστε ο δήμος θα παραλάβει στην λήξη τους το ακριβές ποσό που δαπάνησε τουλάχιστον.
    13. Τα περί παραδόσεων γνωρίζεται ότι είναι μυθεύματα. Και ειδικά στο θέμα των οικονομικών υπάρχουν υπόλοιπα και μετά την 31 Δεκεμβρίου. Αρκεί να διαβάσετε τις εκθέσεις των ορκωτών λογιστών που έγιναν αποδεκτές από τα δημοτικά συμβούλια. Με τι τρόπο παρέδωσε ο κ. Μαρνέρης στον κ. Λυσίκατο;
    14. Αφού ο Gr. Ntaskas (που προς τιμήν του βάζει την υπογραφή του) ενδιαφέρεται για τα οικονομικά του δήμου μπορεί να μας εξηγήσει πως ένας χρεωμένος δήμος προσέλαβε αμέσως 4 αμειβόμενους συμβούλους, πόσο στοίχισαν, για πόσο χρονικό διάστημα και τι απέδωσε; Θα τα γνωρίζει γιατί ήταν ο ένας από τους 4.
    15. Όσο για την «κατάντια» που ζούσατε στην Πλάκα σας πληροφορώ ότι ακόμα και ξένοι από μακρινά μέρη της Ελλάδος την αναζητούν. Ρωτήστε και τους ξενοδόχους της περιοχής.
    Τέλος, απαντάτε στο κείμενό μου χωρίς να το έχετε καταλάβει. Και αν δεν θυμόσαστε κάποιο έργο σημαίνει ότι παραδέχεστε ότι έχει αλλάξει το Λενίδι από το 1982.
    Δ. Α. ΤΣΙΓΚΟΥΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή